Tipy na zdravé aj menej zdravé dobroty pre malých aj veľkých


Ahojte, veľmi dlho som Vám sem nenapísala žiadne recepty a rada by som sa k tejto téme vracala častejšie a inšpirovala Vás našimi dobrotami.
Občas Vám niečo málo postnem na instagrame ale tuto to bude o niečo prehľadnejšie a viete sa k tomu vracať.
Dnes to bude len pár receptov a možno niektoré aj poznáte.


Začneme našou obľúbenou ovsenou kašou, na ktorú sa ma veľmi často pýtate.
Potrebujeme:
-hrnček a pól mlieka (buď rastlinné alebo kravské)
-hrnček vločiek (my máme radi mleté)
-lyžica medu
-ovocie
-škorica
-chia semienka
-orechy
-kto má rád, môže si pridať aj lyžicu arašidového masla
-lyžička ľanových semienok pre deti
-lyžička vlákniny taktiež pre deti

Postup:

Mlieko, vločky a med pridáme ho hrnca a za stáleho miešania privedieme do varu. Ostatné suroviny pridáme na vrch. 
Dobrú chuť.


Dobrú chuť.


Jednoduchý cheesecake

Potrebujeme:
-200g maslových sušienok
-100g masla
-500g jemného tvarohu
-50g trstinového cukru
-2 lyžice jemnej krupičky
-ovocie
-citrón

Postup:

Pred tým, ako sa pustíme do pečenia, rozohrejeme si rúru na 170 stupňov.
Sušienky rozmixujeme (prípadne rozvaľkáme), pridáme rozpustené maslo a spolu rozmiešame. Pripravíme si tortovú formu v priemere 20 cm a na spodok dáme papier na pečenie. Sušienky s maslom, rozotrieme a popritláčame druhou stranou lyžice. Pečieme 10 minút.

Rúru stíšime na 160 stupňov.
Do misky, prípadne robota vložíme tvaroh, citrónovú kôru, šťavu z citróna, cukor, žĺtka a krupičku.
Zmes šľaháme, kým sa všetky suroviny dobre spoja.

Zmes vylejeme na pripravený korpus, na vrch naukladáme ovocie (ja som použila mrazené čučoriedky) a pečieme 35 minút. Necháme ho však chladnúť v pootvorenej rúre ešte hodinu.

Dobrú chuť.



Vajíčková pomazánka

Potrebujeme:
-5ks vajíčok
-1 maslo
- lyžica horčice
-himalájska soľ
-korenie podľa chuti

Postup:
Všetky ingrediencie vložíme do misky a tyčovým mixérom rozmixujeme do hladka.



Dobrú chuť.



Paradajková polievka

Potrebujeme:
-1 cibuľu
-1 strúčik cesnaku
-4ks pretlaku, prípadne 8ks veľkých paradajok
-oregano
-klinčeky
-celé korenie
-bazalka
-trstinový cukor
-syr

Postup:
Na miernom ohni opražíme cibuľu s cesnakom na masle, prídáme pretlak prípadne paradajky bez šupky, podlejeme takým množstvom vody, aby nám vyhovovala hustota polievky a necháme dusiť/variť. Pridáme štipku oregana, bazalky, 2 klinčeky a jedno celé korenie. Cukru podľa chuti (ja pridávam 1-2 lyžice).  Na záver vyberieme korenie a klinčeky a polievku rozmixujeme. Ak robíme polievku z čerstvých paradajok, nezabudnite ju precediť cez sitko. Na vrch nastrúhame syr.


Dobrú chuť.



Kuracie mäsko na smotane s nivou a cestovinou.

Potrebujeme:
-2 cibule
-2 strúčiky cesnaku
-500g kuracích pŕs
-1 kyslú smotanu
-1 smotanu na šľahanie
-cca 1 balíček nivy
-himalájsku soľ
-provensalské bylinky
-sladká červená paprika
-cestoviny- ja som použila celozrnné

Postup:
Na masle opražíme cibuľu a cesnak do zlata a pridáme mäsko, ktoré som nakrájala na malé kocky, posypala provensalskými bylinkami, soľou a červenou paprikou.
Mäsko pražím, kým sa stiahne a pridám na to zmes, ktorú som si pripravila do misky- šľahačku, smotanu a podrvenú nivu. Nechám variť kým bude mäsko vnútri mäkké. Omáčku netreba veľmi dochucovať, pretože je sama o sebe chutná. Stačí už len pripraviť cestoviny a môžme podávať.

Dobrú chuť.




Bábovka s tvarohom

Potrebujeme:
-250g rozpusteného masla
-4ks vajec
-200g cukru (trstinový alebo krištáľový)
-1 tvaroh
-250g polohrubej/špaldovej múky
-kypriaci prášok

Postup:
Žĺtky vyšľaháme s cukrom do peny, pridáme maslo a tvaroh a múku zmiešanú s kypriacim práškom, pomaly prisypávame a miešame. Nakoniec vyšľaháme bielka a opatrne premiešavame zo zvyškom cesta.
(Ja som nemala kakao) ale vy si môžte oddeliť polovicu cesta zvlášť do misky, do ktorej pridáte 1pl kakaa a poriadne vymiešate.
Do pripravenej, maslom vytretej a múkou vysypanej formy pridáme najprv bledú časť cesta a do stredu vlejeme tmavú- kakaovú časť.
Rúru vyhrejeme na 180 stupňov a pečieme cca 45 minút.


Dobrú chuť.



Obložený avokádový chlebík 

Potrebujeme:
-chlebík
-maslo/ lučinu
-sušený cesnak, ak máte použite kludne čerstvý, pretlačený 
-plátok syra
-avokádo
-sezamové semienka
-šalátik

Postup je asi každému jasný. Na chlebík natrieme maslo, posypeme cesnakom, poukladáme syr a avokádo a už len posypeme sezamom.


DOBRÚ CHUŤ


Ak sa necháte inšpirovať a niektorý z receptov vyskúšate, nezabudnite ma označiť na fotke či story a hoďte mi tam hastag #varimsnaty, aby som si to vedela nájsť a ja to určite zazdieľam.

S láskou Vaša Naty.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pôrod

Zadržiavanie kakania/terapia hrou

Svadobné prípravy, hostina a zábava