Podpora imunity v jesennom a zimnom období

V spolupráci s BENU lekárňou.

 Neviem ako vy a vaše deti, ale táto jeseň nám a nášmu telu dala poriadne zabrať. Doma sme boli chorí všetci a to niekoľko krát a preto som sa rozhodla, že náš imunitný systém podporím najviac ako to bude možné.

V tomto článku by som vám rada spomenula niekoľko tipov a konkrétnych produktov ako a čím imunitu podporujeme my. 

1. Najlepším a najlacnejším spôsobom ako byť zdravý je pobyt na čerstvom vzduchu. Prechádzka a pobyt vonku, ideálne v prírode je pre deti tou najlepšou prevenciou proti chorobám. A keď tento pobyt vonku spojíte so športom ste na najlepšej ceste k zdravému telu.

 

Von by sa deti nemali príliš babušiť a pokiaľ vonku nemrzne nemali by byť príliš naobliekané.

2. Skvelý spôsob ako posilniť imunitu je otužovanie. Samozrejme postupné a nie len v zime, ale počas celého roka. Robte to s spoločne s deťmi. Vaše telo si zvykne a bude zdravšie. Otužovanie má mnoho pozitívnych vplyvov.

3. Ďalšou, úplnou samozrejmosťou, je príval čerstvých vitamínov v podobe zeleniny a ovocia. V tomto prípade sezónne ovocie ako sú napríklad jablká, mandarínky, pomaranče, banány, hrozno atď, tekvice, zemiaky, mrkva, červená repa, brokolica,  kapusta atď.

4. Celoročne, ale najmä v zimnom období, je veľmi dôležité doma vetrať. Doma zvykneme mať všetci vykúrené a to je najvhodnejší spôsob, ako si doma množiť baktérie a vírusy. Preto by sme mali všetci denne vetrať a to nárazovo vymeniť vzduch.

5. Všetko toto robíte a aj napriek tomu ste často chorý? Nie ste sami, je nás viac... Posledným tipom a zároveň  jedným z najúčinnejších pre podporu imunity sú vitamíny. Mali by sme ich užívať všetci, malí aj veľkí. My sme sa preto rozhodli pre doplnky stravy v podobe vitamínov z Benu lekárne. 

Nelke som vybrala rakytníkových trpaslíkov - sú to vegánske želé cukríky od značky Terezia a každá v sebe ukrýva zmes ovocných koncentrátov, vitamíny a rakytník, teda perfektnú kombináciu pre posilnenie detskej imunity. Vitamíny navyše neobsahujú sladidlá, konzervačné látky a farbivá.


Marťankov značky Walmark. Taktiež sú to želé vitamíny, ktoré obsahujú veľa vitamínov a tiež sú bez konzervačných látok, farbív, cukru, bez laktózy a lepku. 

Sárke som vybrala sirup s hlivou a rakytníkom značky Terézia, ktorý je vhodný pre bábätká od 1 roka. Obsahuje koncentrát z čerstvého ovocia z 1kg  a vďaka hlive a rakytníka obsahuje veľké množstvo vitamínov ktoré podporujú obranyschopnosť organizmu.

V našej lekárničke nikdy nesmie chýbať vitamín D. Dievčatám ho dávam denne počas celého roka. Tento krát som vybrala tiež od značky Terezia. Je veľmi dôležitý pre rast pevných kostí a zubov najmä u batoliat a detí. Ja ho deťom podávam v lyžičke mlieka, pretože sa najlepšie vstrebáva v tuku. 

A tento krát som myslela aj na seba a psychickú pohodu ktorá je v materstve veľmi dôležitá. MagneB6 som užívala v obdobiach nepohody a vždy mi pomohol. Tento krát, nie len vďaka nedostatku slnka, ale aj nespavého obdobia, je pre mňa voľbou číslo 1.


Akým spôsobom si vytvárate a posilňujete imunitu vy? Napíšte mi do komentárov, či pre podporujete imunitu rovnako ako my, alebo máte iné tipy. Inšpirujme sa navzájom. 

Komentáre

Anonymný napísal(a)…
Super tip Natali. 👍😊😇

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pôrod

Zadržiavanie kakania/terapia hrou

Svadobné prípravy, hostina a zábava